Ο ΠΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Ο ΠΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

11 Αυγ 2011

Τα Άτομα Είναι Αυτά που Μετράνε: Ο Σπισισμός Δεν Λειτουργεί

του       Marc      Bekoff  ,
Μέρος          1ο

[Μετάφραση     v3g4n,    -πηγή-]


Φυλακίζουμε τους χιμπατζήδες, βράζουμε τις γαρίδες, κάνουμε ηλεκτροσόκ στα ποντίκια, σκοτώνουμε τις ψείρες, τρώμε τα γουρούνια, αφαιρούμε το νωτιαίο μυελό των βατράχων, τυφλώνουμε τα κουνέλια – τι οδηγεί αυτές τις συνήθειες;

Πριν εκατόν πενήντα χρόνια ο Κάρολος Δαρβίνος δημοσίευσε το κλασικό βιβλίο του, Η Καταγωγή
των Ειδών. Αυτό το βιβλίο θεωρείται από πολλούς ως μια από τις εργασίες με τη μεγαλύτερη
επιρροή που έχουν δημοσιευτεί ποτέ. Εκεί και αλλού, ο Δαρβίνος υπογράμμισε ότι οι διαφορές
μεταξύ των ειδών είναι διαφορές σε βαθμό και όχι σε είδος, και οι ιδέες του για την εξελικτική
συνέχεια προκάλεσαν επανάσταση στους τρόπους με τους οποίους σκεφτόμαστε σχετικά με το
ποιοι είμαστε «εμείς» (οι άνθρωποι) και ποιοι είναι «αυτοί» (τα άλλα ζώα).

Τα ανθρώπινα ζώα χρησιμοποιούν τα μη ανθρώπινα ζώα (ζώα, από εδώ και στο εξής) με πολλούς
τρόπους - για τροφή, έρευνα, εκπαίδευση, ψυχαγωγία, δοκιμές καλλυντικών και άλλα προϊόντα. Τα
ζώα επίσης σκοτώνονται συστηματικά και επιπόλαια επειδή οι άνθρωποι θέλουν να επεκτείνουν
τους ορίζοντές τους – για να χτίσουν περισσότερα εμπορικά κέντρα, πάρκινγκ, σιδηροδρόμους ή
γραφεία. Τα ανθρώπινα οφέλη λέγεται πως αντισταθμίσουν το κόστος που πληρώνουν τα ζώα -την
ανησυχία, τον πόνο και το θάνατο- και τα ανθρώπινα ενδιαφέροντα υπερισχύουν εκείνων των
ζώων.

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά την ιδιότητα της συμμετοχής σε ένα είδος για να αποφασίσουν
ποια ζώα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορους λόγους. Η χρησιμοποίηση του είδους για τέτοιες αποφάσεις αντί για τα μοναδικά χαρακτηριστικά ενός ανεξάρτητου ατόμου αποκαλείται
«σπισισμός», ένας όρος που δημιουργήθηκε από τον ψυχολόγο Richard Ryder για να δείξει την
προκατάληψη που βασίζεται σε φυσιολογικές [physical] διαφορές.

1 Αυγ 2011

Πώς οι «ευσυνείδητοι σαρκοφάγοι» αγνοούν την αληθινή προέλευση του κρέατος

του James McWilliams

   Η υποστήριξη μικρών κτηνοτροφικών μονάδων χωρίς την αναγνώριση του πόνου της σφαγής διαιωνίζει την απευαισθητοποίηση - με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το κάνουν οι βιομηχανικές φάρμες.


   Αν υπάρχει μια φράση που θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση είναι η ολοένα και πιο δημοφιλής ονομασία «ευσυνείδητος σαρκοφάγος». Όπως και με τόσες άλλες εκφράσεις στο αναπτυσσόμενο λεξικό του κινήματος τροφίμων της μαγειρικής αρετής, αυτή εδώ κατ' ευφημισμόν αποκρύπτει μια σκληρή πραγματικότητα με έναν ήπιο, αλλά σε τελική ανάλυση βλαβερό, εξορθολογισμό.

   Ο εξορθολογισμός είναι ότι επειδή η βιομηχανική κτηνοτροφία είναι τόσο τρομακτικά βάναυση για τα ζώα, ο ευσυνείδητος σαρκοφάγος μπορεί να επηρεάσει με το πιρούνι του αγοράζοντας κρέας από κτηνοτρόφους οι οποίοι εκτρέφουν τα ζώα τους με έναν πιο «ανθρώπινο» τρόπο -χοιρινό ελεύθερης βοσκής, βοδινό ταϊσμένο με χορτάρι, αυγά ελευθέρας βοσκής, και όλα αυτά. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ότι οι αποκαλούμενοι ευσυνείδητοι καταναλωτές που υποστηρίζουν αυτά τα εναλλακτικά συστήματα κάνουν πολύ λίγα πράγματα για να αμφισβητήσουν την ουσία της εργοστασιακής κτηνοτροφίας. Στην πραγματικότητα, μπορεί ακόμα και να ενισχύουν την ίδια την υπόστασή της.

   Δεν εννοώ να υποτιμήσουμε τα οφέλη που απολαμβάνει ένα εκτρεφόμενο σε φάρμα ζώο, όταν του επιτρέπεται να κυκλοφορεί με σχετική ελευθερία, να τρώει μια φυσική διατροφή, να κοινωνικοποιείται και να φροντίζει τους απογόνους του. Και πράγματι, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αν τα όριά μας σε σχέση με τα εναλλακτικά συστήματα σταματούσαν εδώ -κι αυτό σε σχετική σύγκριση με το κολαστήριο μιας κτηνοτροφικής βιομηχανίας- τότε οι σαρκοφάγοι που επιλέγουν το κρέας που παράγεται μέσω εναλλακτικών μεθόδων σίγουρα ενεργούν με πιο ευσυνείδητο τρόπο.

   Αλλά αυτό δεν λέει και πολλά. Διευρύνετε την αντίληψή σας για την έννοια του «ευσυνείδητου σαρκοφάγου» και γίνεται σαφές πως δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια εύκολη δικαιολογία που βοηθά τους καταναλωτές να μην ερευνούν τις βαθύτερες συνέπειες της εκτροφής ενός ζώου για να θανατωθεί για τροφή που δεν χρειαζόμαστε. Είναι τόσο πολύ πιο εύκολο, παρ' όλ' αυτά, απλά να επικεντρωθούμε αποκλειστικά στη σχετική ευτυχία των ζώων αγροκτήματος για όσο ζουν παρά να εξετάσουμε το σύνολο του κύκλου ζωής του ζώου. Περιορίζοντας το ηθικό μας όραμά κατ' αυτό τον τρόπο, κάτι που κάθε «ευσυνείδητος καταναλωτής» κάνει αναπόφευκτα, κρύβουμε πολλές πτυχές της «ευσυνείδητης» κρεοφαγίας που αξίζουν τη δέουσα προσοχή. Τρεις από αυτές ξεχωρίζουν.

25 Ιουλ 2011

Έκκληση για τη σωτηρία του πλοίου «Steve Irwin»

          Αναδημοσίευση από:
 
http://ferae-naturae-xvx.blogspot.com/

Εδώ και λίγες μέρες έχει ξεκινήσει η εκστρατεία της Sea Shepherd με το όνομα «Operation Ferocious Islands». Όπως κι η ίδια λέει μέσα από την ιστοσελίδα της:
«Η Sea Shepherd δεν πηγαίνει στα νησιά Faeroe για να διαδηλώσει ή να φωνάξει εναντίον αυτής της φρικιαστικής σφαγής των φαλαινών πιλότων [pilot whales] που λαμβάνει χώρα στη βαρβαρική τελετή που ονομάζεται "Grindadrap" ή πιο απλά "Grind." Ο στόχος της Sea Shepherd είναι να χρησιμοποιήσει επιθετική μη-βία για να επέμβει στην τελετή "Grind" όταν είναι δυνατό, και επίσης να συγκεντρώσει τη διεθνή προσοχή στη μαζική σφαγή που είναι πολύ πιο σκληρή και αιματηρή από τη σφαγή δελφινιών που έφερε στο φως η βραβευμένη ταινία "The Cove".»

Δυστυχώς, όπως αναφέρεται και παρακάτω, στις 15 Ιουλίου, μετά από αγωγή της δολοφονικής εταιρείας Fish and Fish, οι σκωτσέζικες αρχές δέσμευσαν το πλοίο «Steve Irwin» καθυστερώντας την αποστολή. Όμως, όπως και σε κάθε άλλη αποστολή, τα μέλη της Sea Shepherd είχαν εναλλακτικά σχέδια, κι έτσι στη θέση του «Steve Irwin» μπήκε το πλοίο «Brigitte Bardot», το οποίο αναχώρησε στις 16 Ιουλίου από το Lerwick. Ήδη διεξάγουν έρευνες με δύτες στα νησιά Faeroe και μέχρι στιγμής έχουν εντοπίσει ένα νεκροταφείο φαλαινών. Παρ' όλ' αυτά, το «Steve Irwin» κρατείται ακόμα και εκκρεμούν οι δικαστικές διαμάχες.

Ακολουθεί το μήνυμα του Paul Watson σχετικά με την υπόθεση, τόσο στο video που 'χει αναρτήσει στο κανάλι της οργάνωσης στο YouTube όσο και μέσω της δημόσιας επιστολής του για βοήθεια μέσω δωρεών. Επειδή η Sea Shepherd είναι από τις ελάχιστες οργανώσεις οι οποίες όντως κάνουν κάτι παραπάνω από ευχολόγια και προσευχές για την προστασία της φύσης, είναι σημαντικό να τη στηρίξουμε οικονομικά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή, όσο και αν μπορούμε.


Μπορείτε να κάνετε δωρέα από εδώ.



  «Σας γράφω από το πλοίο, στο Lerwick της Σκωτίας: χρειάζομαι τη βοήθειά σας για να ελευθερώσουμε το κύριο πλοίο μας, το "Steve Irwin".

19 Ιουλ 2011

Χορτοφαγική βραδιά στο ΑΚΡΙΤΑΜΟ

1η ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΑΝΤΙΣΠΙΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

1η ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΑΝΤΙΣΠΙΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
 26-28 Αυγούστου, Παλιόχωρα, Χανιά

Τα τελευταία χρόνια το κίνημα απελευθέρωσης ζώων αναπτύσσεται και στην Ελλάδα, οργανώνεται μέσα από άτομα και ομάδες, δυναμώνει και, πάντα με επίγνωση του πόσο αργά είναι για αυτούς που υποφέρουν, γίνεται όλο και πιο αποφασισμένο στο να βάλει ένα τέλος στον καθημερινό υποβιβασμό, εξευτελισμό, βασανισμό όλων των ζώων, και κυρίως εκείνων που γίνονται αντικείμενα της πιο στυγνής και ευρείας εκμετάλλευσης. Άλλοι νωρίτερα και άλλοι πιο πρόσφατα ξυπνάμε από το παραμύθι που μας πότισαν γονείς, δάσκαλοι, και πατριαρχικές κοινωνίες, και ξεμπροστιάζουμε τους σπισιστικούς μηχανισμούς που προσπαθούν να μας ταΐσουν με πτώματα και ψέματα στην προσπάθειά τους να εξουσιάσουν και να εκμεταλλευτούν κάθε ζωή. Απέναντι στις προσπάθειες γελοιοποίησης, φασιστικής φίμωσης και απομόνωσης από όσους επιλέγουν να ζήσουν με παρωπίδες βουτηγμένοι στην απάθεια,  σε περιοχές όπως η Αθήνα, η Καστοριά, η Σιάτιστα, η Μυτιλήνη, η Πάτρα, τα Χανιά, ο Βόλος, η Θες/κη, σε κάθε τόπο και χρόνο, αντιτάσσουμε τη φωνή, τη δράση, και την αλληλεγγύη μας, χωρίς να φρενάρουμε σε αυθαίρετες διακρίσεις.

Σε μια προσπάθεια συντονισμού και ουσιαστικής επικοινωνίας, άτομα και συλλογικότητες συνδιοργανώνουμε την πρώτη 3ήμερη αντισπισιστική συνάντηση στις 26,27,28 Αυγούστου. Στόχος είναι, ξεκινώντας από κοινές βάσεις, να συζητήσουμε πέρα από τετριμμένα, να συγκεντρώσουμε δυνάμεις και προβληματισμούς πάνω στο διεθνές αλλά και στο τοπικό, και να συντονιστούμε σε περαιτέρω δράση.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο κάμπινγκ Παλιόχωρας  (Γραμμένου) Χανίων.  Σε ένα νησί που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυρήνες εκμετάλλευσης και κακοποίησης μη ανθρώπινων ζώων, η Παλιόχωρα συγκεντρώνει παραδοσιακά αρκετούς κατοίκους και επισκέπτες  με στοιχειώδη τουλάχιστον σεβασμό απέναντι στα μη ανθρώπινα ζώα.

Το τριήμερο θα περιλαμβάνει παρουσίαση θεματικών από συλλογικότητες,  συζητήσεις, εργαστήρια και προβολές. Το τελικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί το συντομότερο. 

 Επικοινωνία:alogomyges@gmail.com