Ο ΠΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Ο ΠΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

27 Απρ 2007

Μήπως τρως τον πλανήτη;

Η εκτροφή ζώων φάρμας συμβάλλει περισσότερο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από ότι όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς μαζί, προειδοποιεί αναφορά του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών

29 Νοε 2006 - Η εκτροφή ζώων φάρμας παράγει περισσότερα αέρια που προκαλούν τη παγκόσμια υπερθέρμανση και το φαινόμενο του θερμοκηπίου από ό,τι οι μεταφορές. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, χρειάζεται να παρθούν μέτρα για την μείωση της έκλυσης μεθανίου από τις βιομηχανικές φάρμες. " Η εκτροφή ζώων είναι μία από τις σημαντικότερες αιτίες για τα σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα του σήμερα", δήλωσε ο Henning Steinfeld, αξιωματούχος στο ειδικό τμήμα των Ηνωμένων Εθνών για την Τροφή και Αγροκαλλιέργεια."Απαιτούνται άμεσες δράσεις για να βελτιωθεί η κατάσταση". Η εκτροφή ζώων για κρέας και γάλα/αυγά, υποβαθμίζει το χώμα και το νερό, σύμφωνα με την αναφορά των Ηνωμένων Εθνών "Livestock's Long Shadow - Environmental Issues and Options" της οποίας ο κ. Steinfeld ήταν συγγραφέας και εκλύει τεράστιες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα.

Εδώ θα βρεις το πλήρες κείμενο στα αγγλικά (και δεν γράφηκε καν από χορτοφάγους...)
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=20772&Cr=global&Cr1=warming#

26 Απρ 2007

Σεξισμός - Σπισισμός



(από blog πάνω σε σκέψεις με αφορμή το Sexual Politics of Meat)

Οι γυναίκες και τα μη-ανθρώπινα ζώα στο πέρασμα των χρόνων είχαν πάνω κάτω μία κοινή πορεία ως προς ένα σημείο : Τα άτομα που ανήκουν σε αυτές τις δύο κατηγορίες, δεν έχουν το δικαίωμα να διαχειριστούν το σώμα τους όπως αυτά επιθυμούν. Και γι' αυτό κάθε γυναίκα που θέλει να ονομάζει τον εαυτό της φεμινίστρια ή αντι-σεξίστρια οφείλει να είναι βίγκαν. Οφείλει να κατανοήσει πως τα ζώα σήμερα δέχονται την καταπίεση που αυτή δέχεται και δεχόταν.

Έχετε δει πως περπατούν στο διάδρομο με το κρέας στο σούπερ-μάρκετ και κοιτούν τα κομμάτια και τα μέρη σώματος και κρίνουν αν έχουν καλό χρώμα και το σωστό μέγεθος; Ή στα ψυγεία με τα τυριά; Νιώθουν πως έχουν κάθε δικαίωμα να κρίνουν. Ούτως ή άλλως είναι απλά μέρη σωμάτων,
άψυχα, αποκομμένα από το σύνολο, και αν τα αγοράσεις έχεις κάθε νόμιμο δικαίωμα
να τα κάνεις ό,τι εσύ θέλεις.

Αυτό συμβαίνει και με κάθε γυναίκα που περπατά στο δρόμο.

Οι άντρες (και για να δέσω περισσότερο την αναλογία, οι περισσότεροι κτηνοτρόφοι είναι άνδρες) πιστεύουν πως έχουν το δικαίωμα να κρίνουν το σώμα μίας γυναίκας. Και χρησιμοποιούν χιλιάδες δικαιολογίες γι' αυτό: "Ε, γιατί ντύνεται έτσι αν δεν θέλει να την κοιτούν;" ή "Έλα τώρα που δεν τους αρέσει που τις πειράζουμε ή κοιτάμε, τα θέλουν!" Η υποσυνείδητη ιδέα πίσω από αυτή τη συμπεριφορά είναι πως το σώμα μίας γυναίκας είναι δημόσια περιουσία και θέαμα, μέχρι να το 'καπαρώσει' κάποιος. Τότε η γυναίκα ανήκει σε κάποιον άλλον, και οφείλει ο άνδρας να σεβαστεί
την κυραρχία του άλλου άνδρα στο χώρο.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με τα μη-ανθρώπινα ζώα, όπως και για τις γυναίκες, και με τον πιο κυριολεκτικό τρόπο. Τα ζώα είναι 'οικονομικές μονάδες' , μηχανές που η μόνη τους χρησιμότητα είναι να πουλήσουν (είτε τα σώματά τους, τα παιδιά τους, το γάλα ή τα αυγά τουε) , για να προσφέρουν ευχαρίστηση στον καταναλωτη. Με τον ίδιο τρόπο, οι γυναίκες αντιμετωπίζονται ακόμη ως σύμβολο στάτους και ιδιοκτησία που η μόνη τους χρησιμότητα είναι να προσφέρουν ευχαρίστηση στον 'καταναλωτή' (σύζυγο, φίλο, πατέρα).

Πράγματι, η οικονομική εξάρτηση της γυναίκας από τον άντρα έχει μειωθεί (τουλάχιστον στις δυτικές κοινωνίες) με το δικαίωμα της γυναίκες στην εργασία, αλλά στην ουσία η γυναίκα δεν έχει τις ίδιες ευκαιρίες. Αν σχεδιάζουν να αποκτήσουν παιδί, συχνά τους αρνούνται την εργασία. Ένας άντρας κερδίζει μία δουλειά πολύ πιο εύκολα από μία γυναίκα ακόμη και αν έχουν τα ίδια προσόντα, ενώ η ανισότητα των μισθών ισχύει ακόμη.

Παραμένει δυστυχώς γεγονός πως όλες οι γυναίκες σε διαφορετικές περιόδους της ζωής τους, θα βρεθούν υπόλογες για τις επιλογές τους και αντικείμενο αποδοχής ή όχι από τους άνδρες του περιβάλλοντός τους και της κοινωνίας. Κάποιες φορές έχει να κάνει με το σώμα τους, άλλες με τη συμπεριφορά τους, άλλες με τις απόψεις τους.

Τα μη-ανθρώπινα ζώα και το δικαίωμά τους στην αυτοδιάθεση του σώματός τους καταπατείται καθημερινά. Τα ζώα καταλήγουν σε δημοπρασίες όπου τους δίνεται τιμή ανάλογα με το πόσα κιλά ζυγίζουν και παίρνουν αξία ανάλογα με το πόσο 'ελκυστικά' είναι για τους καταναλωτές. Με τον ίδιο τρόπο οι γυναίκες κρίνονται από τα σώματά τους : Πως ντύνονται, πως περπατούν, πόσο λεπτές είναι, πόσο βάφονται --- και όσο 'καλύτερα' φαίνονται, τόσο πιο κατάλληλες προς κατανάλωση από το αντρικό κοινό θεωρούνται.

Γυναίκες και ζώα αντιμετωπίζονται ως ιδιοκτησία που μπορούν να πουληθούν και να αγοραστούν. Μάλιστα η κοινωνία περιμένει από τις γυναίκες να πουλήσουν τον εαυτό τους, να τον διαφημίσουν και να ευχαριστιούνται την εκμετάλλευσή τους από τους άνδρες. Και αν κρίνει κανείς από τις διαφημίσεις για κρέας, όπου χαρούμενα γουρούνια κρατούνε δίσκους με παίδάκια και κοτόπουλα χαίρονται που οι καταναλωτές τα προτιμούν και τα τρώνε, θα κατανοήσει πως οι ομοιότητες είναι πολλές με τη 'διαφήμιση' των γυναικών..

Όπως και να 'χει, η κατάσταση παραμένει η ίδια : Και οι γυναίκες και τα μη-ανθρώπινα ζώα δεν έχουν το δικαίωμα να έχουν τον έλεγχο των σωμάτων τους. Ακόμη...

Προτεινόμενο βιβλίο : The Sexual Politics of Meat της Carol J. Adams.

23 Απρ 2007

Σκλάβοι που αντιστέκονται

Οι ζωολογικοί κήποι είναι καταστροφικοί για ζώα και ανθρώπους :

Φεβρουάριος 9
Υπάλληλος ζωολογικού κήπου στη Σουηδία προσπαθούσε να αναισθητοποιήσει μία καμηλοπάρδαλη. Το ζώο έπεσε πάνω του, ο ίδιος τη γλίτωσε με διάσειση και επτά ράμματα, αλλά το ζώο - ονομαζόταν Maans - πέθανε από την πτώση, καθώς έσπασε το λαιμό του. Υποτίθεται πως για τέτοια ζώα, πρέπει να υπάρχει ένα μαλακό στρώμα ώστε το ζώο να προσγειωθεί στο έδαφος χωρίς τραύματα...αλλά σε αυτήν την περίπτωση κάποιοι ως συνήθως δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους. RIP.

Ολόκληρη η ιστορία εδώ:
http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,21197035-5001028,00.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Φεβρουάριος 13
Μία 37χρονη γυναίκα σκοτώθηκε από ένα τσίταχ όταν μπήκε κρυφά στο κλουβί του ζώου, στο βόρειο Βέλγιο.

Ολόκληρη η ιστορία εδώ:
http://www.smh.com.au/articles/2007/02/13/1171128941475.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Φεβρουάριος 23
Τίγρης σκότωσε 6χρονο κοριτσάκι στο Πεκίνο, ενώ αυτό περίμενε να βγάλει φωτογραφία με το άγριο ζώο. Η τίγρης δάγκωσε το κεφάλι του κοριτσιού και το σκότωσε.

Ολόκληρη η ιστορία εδώ:
http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,21274553-5006003,00.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Απρίλιος 13
Μυρμηγκοφάγος επιτέθηκε και σκότωσε υπάλληλο ζωολογικού κήπου

Ολόκληρη η ιστορία εδώ:
http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,21549541-5006007,00.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Απρίλιος 22
Κροκόδειλος σε ζωολογικό πάρκο στην Κίνα έσυρε μέσα στη λίμνη 9χρονο αγοράκι και το έφαγε. Φυσικά το ζώο δολοφονήθηκε μετά από αυτό.

Πολλά μικρά παιδιά είχαν σκαρφαλώσει πάνω στο φράκτη του πάρκου και χτυπούσαν τα ζώα με ξύλα και πέτρες, όταν ένας από τους κροκόδειλους έπιασε τον μικρό 9χρονο από τα ρούχα και τον έσυρε στο νερό.

Ολόκληρη η ιστορία εδώ:
http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,21600060-5001028,00.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


visit www.wildlifepimps.com

Μαης 23




Σύμφωνα με το Associated Press, ένας ουρακοτάνγκος ξέφυγε από το κλουβί του σε ζωολογικό κήπο στην Ταϊβάν, αναποδογύρισε τραπέζια και μηχανές, άρχισε να κυνηγάει τους ανθρώπους που έτρωγαν στην καφετέρια μέχρι οι υπάλληλοι του ζωολογικού κήπου να τον ναρκώσουν.

Στον ίδιο ζωολογικό κήπο, πριν 6 εβδομάδες κροκόδειλος έκοψε το χέρι του κτηνιάτρου.

ολόκληρη η ιστορία εδώ
http://blogs.usatoday.com/ondeadline/2007/05/orangutan_runs_.html?csp=34

22 Απρ 2007

Διαπαιδαγώγηση μικρών χορτοφάγων


Από τότε που έγινα vegan το νιώθω πιο έντονα. Όσες φορές έρχομαι σε επαφή με μικρά παιδιά δεν μπορώ να μην προσέξω το πόσο σπισιστικά τα μεγαλώνουν οι γονείς τους, πόσο φυσικά τους μεταδίδουν ότι τα ζώα υπάρχουν πάνω σε αυτόν τον πλανήτη για δική μας χρήση (φαγητό, ένδυση, διασκέδαση, κατοικίδια κλπ), ιδέα που τα παιδιά δέχονται ως φυσιολογική και τις περισσότερες φορές ποτέ δεν επανεξετάζουν όταν πλέον γίνονται ενήλικες.  Τα τραγουδάκια στο νηπιαγωγείο, τα σχολικά βιβλία, ακόμη και τα παιχνίδια. Ιδέες που ριζώνουν στη συνείδηση των παιδιών και δύσκολα μετακινούνται. Πραγματικά θαυμάζω τις δύο φίλες που έχω που μεγαλώνουν τα παιδιά τους χορτοφαγικά - της μίας ο γιος είναι 5 ετών και της άλλης 16 - και τα έχουν καταφέρει. Με πολύ κόπο φυσικά. Δεν είναι τόσο ότι τα παιδιά τους ήθελαn να δοκιμάσουν κρέας - από μικρά είχαν κατανοήσει πως το κρέας πριν ήταν ένα ζωάκι - όσο ο ρατσισμός και η έντονη κριτική που δέχθηκαν από το σχολικό περιβάλλον και από αδαείς συγγενείς. Τη στιγμή που η χορτοφαγική διατροφή έχει αναγνωριστεί ως κατάλληλη για όλα τα στάδια της ανθρώπινης ανάπτυξης, να πρέπει να υπερασπίσουν αυτές οι μαμάδες τα αυτονόητα. 


Playmobil που καλούν τα παιδιά να φτιάξουν το δικό τους 'χασάπικο' και άλλα τέτοια όμορφα.


All images are property of Playmobil

17 Απρ 2007

Ο άρτος ημών ο επιούσιος

Ντοκιμαντέρ : Ο άρτος ημών ο επιούσιος
--------------------------------------


Καλώς ήλθατε στον κόσμο της βιομηχανοποιημένης παραγωγής τροφίμων και της hi-tech καλλιέργειας. Η μεταφορική ταινία "Ο άρτος ημών ο επιούσιος" του Νίκολαους Γκεϊράλτερ παρουσιάζει τους χώρους που παράγονται τα τρόφιμα στην Ευρώπη: αχανείς εγκαταστάσεις, σουρεαλιστικά τοπία, παράξενοι ήχοι.

Ένα ψυχρό, πλήρως αυτοματοποιημένο περιβάλλον, που αφήνει ελάχιστο χώρο στην ανθρώπινη παρέμβαση. Αν και μοιάζει εικόνα επιστημονικής φαντασίας είναι πέρα για πέρα αληθινή. Εδώ υπάρχει πολύ λίγος χώρος για τους ανθρώπους.

Από τα ατελείωτα θερμοκήπια που ψεκάζονται με ρομπότ, μέχρι τις ταινίες που οδηγούν μικρά κοτοπουλάκια σε σκοτεινούς προορισμούς, και από τις ελιές που τινάζονται με βίαιους μηχανικούς τρόπους έως τις αλυσίδες παραγωγής κρέατος στην Ευρώπη, η ταινία είναι ένα αμείλικτο, πανέμορφο και συγκλονιστικό ντοκουμέντο του ότι τα πράγματα πάνε σε πολύ λάθος κατεύθυνση, όσον αφορά την παραγωγή τροφίμων, της οποίας η αυτοματοποίηση ξαφνιάζει και τον πιο ενημερωμένο θεατή.
«Ο άρτος ημών ο επιούσιος» είναι ένα φαντασμαγορικό σινεμασκόπ τέμπλο ζωντανών εικόνων. Μια πραγματική κινηματογραφική εμπειρία, που επιτρέπει στους θεατές να διαμορφώσουν την δική τους άποψη.

επίσημο σάιτ

Ένα φιλμ για την τροφή μας
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathcommon_2_10/03/2007_1286475






14 Απρ 2007

Ελέφαντας σκότωσε έναν, τραυμάτισε 18


Ελέφαντας σκότωσε τον εκπαιδευτή του
και τραυμάτισε 18 άτομα


Ένας ελέφαντας σε έξαλλη κατάσταση σκότωσε τον εκπαιδευτή του και τραυμάτισε άλλους 18 ανθρώπους κατα τη διάρκεια θρησκευτικών εκδηλώσεων στη Νότια Ινδία. Ο ελέφαντας έγινε επιθετικός μόλις είδε τον εκπαιδευτή του να κακοποιεί έναν άλλον ελέφαντα, τον σκότωσε και άρχισε να τρέχει στην περιοχή γύρω από το τοπικό σχολείο όπου γινόταν οι εορτασμοί. Οι τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν τον ελέφαντα να κρατά τον 'εκπαιδευτή' του με την προβοσκίδα του και να ποδοπατεί οδοφράγματα, ενώ το τρομοκρατημένο πλήθος έτρεχε να προστατευτεί. Πολλοί άνθρωποι άρχισαν να πετούν πέτρες στον ελέφαντα, ενώ άλλοι τον χτυπούσαν με ξύλα μπαμπού. Οι αρχές χρειάστηκαν περίπου τρεις ώρες για να θέσουν την κατάσταση υπό έλεγχο και να ναρκώσουν το ζώο.


Διεξάγεται έρευνα για τις συνθήκες του περιστατικού που συνέβη την Κυριακή.

Οι ελέφαντες είναι πολύ σεβαστοί στην Ινδία, λόγω της θεότητάς Ganesha που είναι από τις πιο δημοφιλείς στο Ινδουιστικό πάνθεο, και θεωρούνται φορείς καλής τύχης. Αλλά παρά την 'θείκή τους υπόσταση', οι υποστηρικτές των δικαιωμάτων των ζώων υποστηρίζουν πως οι ελέφαντες κακοποιούνται συστηματικά καθώς τους εκμεταλλεύονται και εργάζονται εξαντλητικά σε τσίκο, φεστιβάλ και άλλους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας, κουβαλώντας ακόμη και τουρίστες για πολύ μεγάλες αποστάσεις.

Πηγή: www.smh.com.au